Alla branscher använder sig av pennor någon gång

Funderar du på om reklampennor verkligen skulle passa för ditt företag? Alla företag oavsett bransch är i behov av pennor någon gång även om man kanske inte reflekterar över hur mycket man använder pennor då det är ett vardagligt ting.

Sedan är poängen faktiskt att öka vetskapen om ditt varumärke, därmed är det mottagaren som främst får användning för själva pennan och ni som företag använder pennan som ett verktyg att bredda ert varumärke. Er kund eller potentiella kund har användning för pennan på möten, hemma, hobbyn eller på utvecklingssamtal med barnen i skolan. Vilket det än må vara så kommer den till användning och når ut till många fler än bara den som blir delgiven en penna. Win-win för båda parter vill säga!

Det kan ju inte bli bättre än att synas i hem över hela Sverige och kanske hos de som inte använder sociala medier.

Här nedan kommer några exempel på ett fåtal av alla branscher som har nytta av pennor och smidiga sätt för de företagen att dela ut pennorna på:

  • Reklampennor är väldigt smidigt att ha på kontoret så att alla medarbetare har pennor under arbetet samt att hur det än må låta, om det nu skulle råka försvinna några pennor med hem, gynnar det företaget. Det blir marknadsföring. Man kan även säga att personalen mer än gärna får ta med sig någon penna hem.
  • Ha reklampennor i lobbyn där kunderna måste signera något och då erbjuda att ta med pennan hem.
  • Om man inte gått över till tekniska apparater i sitt bud-företag så är det ett perfekt läge att erbjuda pennan till kunden som just skrivit sin signatur.
  • Placera ett gäng pennor i ditt väntrum till din mottagning, salong, veterinärklinik, byggföretag som kunderna kan använda till korsord eller liknande under väntetiden.

Använder ni er inte av speciellt mycket pennor på arbetsplatsen så är det ändå den bästa tänkbara marknadsförda gåvan att ge till kunder på mässor och liknande.