En produkt som ger långsiktig marknadsföring

Många företag väljer att placera en skål med karameller inslagna i papper med sitt företags logo och färger tryckt på. Absolut inte helt dumt tänkt men man måste tänka steget längre för att få ut så mycket som möjligt av sin marknadsföring för sitt varumärke och pengarna man investerar på det.

Reklampennor lever nämligen vidare mycket längre än vad karameller gör. Låt säga att man befinner sig på en mässa eller ett event. Man tar sig en godis för att sedan kasta pappret i papperskorgen på samma ställe. Det var alltså då bara innehållet som kom till nytta för mottagaren, godispappret som skulle vara till nytta för er och företaget kastades direkt.

Medans när man blir tilldelad en penna kan använda sig av den på plats. Men inte minst stoppa ner den i väskan och använda den vid många senare tillfällen en lång tid framöver, ofta har man kvar pennor i flera års tid. Detta ger en långsiktig och ut planerad marknadsföring för företaget till skillnad från karameller som bara varar i stundens hetta.

Ofta har man också en stram budget för marknadsföring, därför är just pennor det mest prisvärda och effektiva valet. För visst vill man nå ut till så många som möjligt och få så mycket för pengarna som möjligt? Givetvis vill man det!

Några av de saker som talar för reklampennor:

  • Långsiktig marknadsföring
  • Pennor byter ofta ägare, ofta flera gånger under sin livstid
  • Ekonomiskt
  • Smidigt att beställa i stora volymer
  • Få med alla nödvändigheter på pennan
  • Inte bara mottagaren kommer att se pennan
  • Användbar för mottagaren
  • Mottagaren ser er logo och blir påmind om er varje gång pennan används

Är du mot förmodan inte helt övertygad ännu? Tänk dig själv hur många pennor du har hemma som levt med i många år. Förstå då vad länge dina pennor kan befinna sig i andras hem och göra marknadsföringsarbetet åt dig. Låter superbt, inte sant?